• 04.10.2024 Meelopen in het Mauritshuis

    Benieuwd naar het dagelijks leven van een museumdirecteur? Carolien van Leisure Link liep een dag mee met Arnoud van Dommele, Zakelijk Directeur van het Mauritshuis, en ontdekte hoe divers en uitdagend zijn werk is. Van vergaderingen over beveiliging en duurzaamheid tot het waarborgen van de bezoekerservaring en bedrijfscultuur: Arnoud speelt een cruciale rol in het soepel laten draaien van alle afdelingen. Lees verder en krijg een uniek kijkje achter de schermen van het Mauritshuis en de drijvende kracht die het succes van dit iconische museum mogelijk maakt!

    Lees Meer
  • TheaterHangaar Katwijk
    21.06.2024 Highlights in de hangaar

    Een dag meelopen met de directeur van de TheaterHangaar in Katwijk. Hoe ziet een dag van een theaterdirecteur eruit? Zijn er overeenkomsten met musea of attracties en wat is uniek voor de theaterwereld? Wat ligt er allemaal op het bord van deze directeur?

    Lees Meer
  • Bezoeker vult een vragenlijst in
    11.06.2024 View of the visitors

    Requesting a review for online scores is now very common. But asking (potential) visitors about their findings is also very valuable for improving the content, hospitality, organization and experience.

    Read More
  • 22.04.2024 Tips voor themajaren

    Het is een gouden formule om de spotlight op een bepaald thema of een specifieke regio te zetten: een themajaar. Bij de organisatie komt echter heel wat kijken. Carolien Nederlof en Elizabeth Stoit vertellen over successen, uitdagingen en leerpunten.

    Lees Meer
  • Bezoekers in een museum
    12.04.2024 Belangrijker en bewuster

    De laatste 30 jaar is de hoeveelheid vrijetijd gedaald en wordt deze steeds meer als versnipperd ervaren. Tegelijkertijd stijgt het aantal bezoeken aan steden, vrijetijdsvoorzieningen en horeca al jaren sterk. Het is al een tijd geleden toen Joe Pine de experience economy introduceerde (1998), waarbij het met name draait om beleving en ervaringen in plaats van producten en diensten. Hoe belangrijk is vrijetijd voor Nederlanders?

    Lees Meer
  • 29.11.2023 Bezoekersaantallen bepalen

    Het bepalen van het aantal bezoekers is voor een museum, attractie, saunacomplex, indoor speelparadijs of theater essentieel in de businesscase en de daarbij behorende exploitatie. Het mogelijke aantal bezoekers wordt veelal bepaald door middel van een zogenaamde haalbaarheidsstudie. Regelmatig komen hoge getallen voorbij in plannen voor een nieuwe attractie, experience of museum. Hoe realistisch is een bepaald bezoekersaantal? Welke factoren hebben invloed op de haalbaarheid?

    Lees Meer
  • 26.04.2023 Koninklijke krachten

    Koninklijke krachten bundelen voor meer impact, geleerde lessen uit een aantal cases.

    Lees Meer
  • 04.02.2020 Wat kan een iconisch citymarketingevent betekenen voor de stad?

    Wat kan een iconisch citymarketingevent betekenen voor de stad?

    Lees Meer