Onderzoek bezoekers
Klant: Herinneringscentrum Oranjehotel
Locatie: Den Haag/Scheveningen
Doel: inzicht in de Duitse jongeren die als bezoekers komen
Het werk
Desk research over de doelgroep
Veld onderzoek (zowel kwalitatief als kwantitatief)
Analyse van de resultaten
Conclusies en concrete verbeterpunten
Hans Gramberg: Tijdens Corona begonnen ze ons op te vallen: de Duitse bezoeker, veelal tussen de 20 en 30 jaar, met een grote mate van interesse. Een interessante groep, zeker gezien het onderwerp Tweede Wereldoorlog waarop het NM Oranjehotel zich richt. Dankzij het onderzoek van Leisure Link hebben we nu een veel beter beeld van deze groep. Hoe bereiden zij zich voor, wat verwachten ze te zien en hoe strookt dit beeld met verwachtingen. Belangrijker nog: wat kunnen wij doen om hun bezoek nog interessanter te maken! De uitkomsten van het onderzoek zijn positief, de adviezen zijn heel concreet. Voor een kleine organisatie als de onze is het fijn dat we die stapsgewijs kunnen implementeren. Zo maken we van een wat toevallige publieksgroep echt een doelgroep van betekenis!